Sidor

söndag 20 oktober 2013

Ljus - diy

Fabriken har kommit igång igen
och jag tänkte bidra med ett litet diy-tips
söndagen till ära :)
Ett vitt blockljus blir lite lyxigare så här:
Vira det yttersta lagret av en servett runt ljuset
och sätt ett bakplåtspapper ovanpå. Klipp remsan
av bakplåtspappret så lång att du får extra papper att hålla i.
Blås sedan med varmluftspistol tills du ser
att stearinen börjar smälta.
Det går oxå att använda stryklod,
men en varmluftspistol är lättare att använda.
Var försiktig så att stearinen inte börjar rinna.
De här fina servetterna köpte jag
från Wanilla Rose.
Jag tycker att ljuset blev riktigt
snyggt och tror nog att jag skall
laga flera likadana :)
***
Nu önskar jag er en god
fortsättning på söndagen!
*
Delta gärna i min utlottning
av två härliga inredningsböcker
genom att klicka HÄR :D
kram Tini

4 kommentarer:

AnniK sa...

Valkoisesta kynttilästä tuli kyllä fiini :)

Anonym sa...

Utrolig hvor lite som skal til for å gjøre det fint:)
Ønsker deg en herlig uke
Klem Merete

House and Garden by Bia sa...

Du är pysslig du ;)........ser ju riktigt proffsigt ut....snyggt!
Kram bia

loftkroken sa...

Kjempefint lys :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...