Sidor

söndag 4 maj 2014

Kalklitir

Nu har den trendiga kalkmålfärgen
Kalklitir hittat till mig oxå :)
Jag besökte Nougat i fredags och de hade just
fått in den nya färgen Sand, en varm ljusgrå nyans.
Jag valde mellan Sand och den lite mörkare färgen
Nougat, som gjorts enkom för butiken.
Eftersom det är lättare att gå från
ljust till mörkt, så tog jag den
ljusare färgen.
Här tar jag farväl av den gamla franska texten
på sovumsväggen.
Två lager med vit målfärg behövdes för att täcka texten.
Sedan var det dags att börja pensla på kalklitir.
Jag använde en 100 mm bred och tjock pensel,
som tar mycket färg. Kalkmålfärgen är
nämligen ganska tunn och rinner lätt.
 Lätt som en plätt var det
att blanda färgen..
.. och så här blev det.
Penseldragen syns inte lika bra som på en
mörkare färg, men nyansen är fin.
*
Sovrummet före ..
.. och sovrummet efter :)
Avskalat, lugnt och harmoniskt,
precis som jag vill ha det just nu :)
***
Nu önskar jag er alla
en riktigt skön söndag!
Flera söndagsbilder hittar du
hos Fabriken :D
*
kram Tini




9 kommentarer:

House and Garden by Bia sa...

Jaa det syns verkligen att du skalat av i inredningen;)...tom. sänggaveln är borta....man har ju sina perioder och vill förändra...själv har jag nog för mycket hemma, haha....men jag får kanske också något ryck och rensar ;)...ha en fin dag kära du!
Kram bia

AnniK sa...

Huoneeseen tuli levollisempi tunnelma kun teksti maalattiin pois. Ihana värisävy !

"Hemmet är min vrå" sa...

Så fint det blev. Ja man ändrar sig, känner också så. Ha en fin ny vecka. Kram Mimmi

Fru Lagom sa...

Så tjusigt. Grått är verkligen fint. Underbart lapptäcke som skymtar på förebilden ;) Roligt att få göra om lite =)

Så Vitt Jag Vet sa...

Du är nog effektiv... Snyggt blev det, följande är väl ny sängavel ?
Får höra mera om färgen !
Kraam
Sanne

Photo by Maria sa...

Snyggt både före och efter men det avskalade var nog ändå finare och lugnare =)

Kram Mia

loftkroken sa...

Det ble kjempefint og harmonisk ♥

Fint før og fint no ;)

Klemmmm

Tiina A. sa...

Toppenfin färg! Sovrummet blev stiligt och harmoniskt. Bra Tini!

Sofia sa...

Blev jätte fint och lugnare känsla...på nått sätt!
Kramis Sofia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...